Rynek Infrastruktury
Cztery podmioty mające wpływ na ewentualną reaktywację przewozów pasażerskich do Dworca Świebodzkiego deklarują, że są za przeprowadzeniem inwestycji, dzięki której zrewitalizowany zostałby teren stacji oraz linia prowadząca do niej, a budynek dworca stałby się elementem nowego centrum handlowo-biznesowo-rozrywkowego. Według planów sporządzonych przez władze woj. dolnośląskiego w poprzedniej kadencji samorządowej (2006-10), Wrocław Świebodzki miałby się stać istotną stacją w systemie dolnośląskiej kolei aglomeracyjnej.
Samorządowcy i Grupa PKP – jednomyślni
Współpracę w zakresie zaadaptowania Dworca Świebodzkiego solidarnie zgłaszają władze miasta, województwa, PKP SA i PKP PLK (PKP SA deklaruje, że do końca tego roku będzie znany inwestor, który zrealizuje rozbudowę dworca).
Przy czym zarządca infrastruktury sygnalizuje, że sens i powodzenie tej inwestycji zależy od zainteresowania przewoźników korzystaniem z Dworca Świebodzkiego.
Przewozy Regionalne – skrajny dwugłos
Zapytaliśmy w Przewozach Regionalnych, czy postulat reaktywacji Dworca Świebodzkiego jest zasadny. Z wrocławskiego oddziału oraz wrocławskiej centrali PR otrzymaliśmy sprzeczne odpowiedzi.
– Dworzec Świebodzki może stać się ważnym węzłem ruchu kolejowego, nie tylko dla Wrocławia. To tu można skierować ruch pociągów w kierunku Głogowa, Legnicy, Jeleniej Góry czy Zgorzelca. Prawidłowe funkcjonowanie nowego dworca zależy jednak od wielu czynników. Decydujące znaczenie ma w tym przypadku liczba pociągów, czyli oferta dla podróżnego. Ponadto ważne jest umożliwienie dogodnych przesiadek na komunikację miejską. Pasażerowie będą korzystać z połączeń, jeśli będą one dla nich szybkie i wygodne. Innymi słowy, samo uruchomienie dworca dla funkcji kolejowej nie wystarczy – mówi Andrzej Piech, naczelnik działu sprzedaży w dolnośląskim oddziale PR.
Cały artykuł przeczytasz na protalu www.transport-publiczny.pl