Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Przewozy Regionalne a Wrocław Świebodzki: Centrala swoje, oddział swoje

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
27-02-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Przewozy Regionalne a Wrocław Świebodzki: Centrala swoje, oddział swoje
fot. Maciej Janiec, flickr.com
Centrala Przewozów Regionalnych oraz wrocławski oddział tej spółki mają odmienne spojrzenie na kwestię ponownego zaadaptowania stacji Wrocław Świebodzki do celów pasażerskich. Regionalne władze PR są „za”, Warszawa patrzy na to sceptycznie.

Cztery podmioty mające wpływ na ewentualną reaktywację przewozów pasażerskich do Dworca Świebodzkiego deklarują, że są za przeprowadzeniem inwestycji, dzięki której zrewitalizowany zostałby teren stacji oraz linia prowadząca do niej, a budynek dworca stałby się elementem nowego centrum handlowo-biznesowo-rozrywkowego. Według planów sporządzonych przez władze woj. dolnośląskiego w poprzedniej kadencji samorządowej (2006-10), Wrocław Świebodzki miałby się stać istotną stacją w systemie dolnośląskiej kolei aglomeracyjnej.

 

Samorządowcy i Grupa PKP – jednomyślni

 

Współpracę w zakresie zaadaptowania Dworca Świebodzkiego solidarnie zgłaszają władze miasta, województwa, PKP SA i PKP PLK (PKP SA deklaruje, że do końca tego roku będzie znany inwestor, który zrealizuje rozbudowę dworca).

 

Przy czym zarządca infrastruktury sygnalizuje, że sens i powodzenie tej inwestycji zależy od zainteresowania przewoźników korzystaniem z Dworca Świebodzkiego.

 

Przewozy Regionalne – skrajny dwugłos

 

Zapytaliśmy w Przewozach Regionalnych, czy postulat reaktywacji Dworca Świebodzkiego jest zasadny. Z wrocławskiego oddziału oraz wrocławskiej centrali PR otrzymaliśmy sprzeczne odpowiedzi.

 

– Dworzec Świebodzki może stać się ważnym węzłem ruchu kolejowego, nie tylko dla Wrocławia. To tu można skierować ruch pociągów w kierunku Głogowa, Legnicy, Jeleniej Góry czy Zgorzelca. Prawidłowe funkcjonowanie nowego dworca zależy jednak od wielu czynników. Decydujące znaczenie ma w tym przypadku liczba pociągów, czyli oferta dla podróżnego. Ponadto ważne jest umożliwienie dogodnych przesiadek na komunikację miejską. Pasażerowie będą korzystać z połączeń, jeśli będą one dla nich szybkie i wygodne. Innymi słowy, samo uruchomienie dworca dla funkcji kolejowej nie wystarczy – mówi Andrzej Piech, naczelnik działu sprzedaży w dolnośląskim oddziale PR. 

 

Cały artykuł przeczytasz na protalu www.transport-publiczny.pl

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5